Sport

Inspanningstest - conditiescreening - trainingsadvies

 

Bij de conditiescreening gaan we over tot een inspanningstest met progressieve belasting tot uitputting met registratie van lactaatconcentratie en hartfrequentie voor het bepalen van uw traingszones op basis van de aërobe en anaërobe drempel.

Doormiddel van bijvoorbeeld een loopanalyse, kracht- of stabilisatieoefeningen of een inspanningstest, maken we een screening naar uw fysieke mogelijkheden om uw prestaties te verbeteren voor zowel een recreatieve sporter, competitiesporter of topsporter.

 

Sport revalidatie

 

Sport revalidatie is gericht op het behandelen van sportletsels zoals spierscheuren, enkelverstuikingen, knieblessures,... Hierbij wordt de sporter begeleid om op een veilige manier te oefenen en sportactiviteiten te hervatten. Bovendien wordt advies gegeven ter preventie van nieuwe blessures. Zowel recreatieve als competitieve sporters kunnen hiervoor bij ons terecht

 

Functionele training

 

Functionele training werkt anders dan de traditionele krachttraining.

Hier geen analytische oefeningen maar een progressieve opbouw in specifieke en sportgerelateerde oefeningen naar je zelf gestelde doelen. Opbouwen van je "core-stability", het activeren van spierketens , princiepes uit de "natural movement",... dit alles vind je hierin terug.

Mensen met een sportieve uitdaging als doel helpen we graag dit doel te realiseren.

 

Sport Coaching en Voedingsadvies

 

Voeding en sport horen bij elkaar. Een goede voeding helpt je beter te presteren en zorgt voor een sneller herstel. de optimale voeding voor een sporter hangt af van de duur en de intensiteit van de sport, de trainingstijden, het gewenste lichaamsgewicht en het sportseizoen. Naast voeding speelt de mentale gezondheid ook een heel belangrijke rol bij sportprestaties. Wij brengen dit samen in kaart en zorgen ervoor dat je vol zelfvertrouwen kan starten aan de wedstrijd.

 

 

 

Hypoxie training

 

Trainen op hoogte, artificieel maar onder gecontrolleerde omstandigheden. Vroeger waren sporters aangewezen op stages in de bergen, tegenwoordig is het ook mogelijk om op gesimuleerde hoogte te trainen. Hoogtetrainingen en -stageszijn ideaal voor duursporten zoals skieën, hardlopen, wielrennen en triatlon om prestaties te verbeteren maar deze training kan ook gebruikt worden als alternatieve prikkel voor vetverbranding.

Het is trouwens een perfect alternatief als pre-acclimatisatie voor trekkings of bergen te beklimmen !

 

Door gebruik te maken van een masker ipv een hoogtekamer, is er maximaal rendement. Trainingen kunnen uitgevoerd worden op verschillende fitness toestellen of zelfs je eigen fiets.

 

 

Hooggebergte training

 

Door jaren van ervaring en klimmen in het hooggebergte, bieden wij trainingsadvies aan voor trekkings in het hooggebergte of beklimmingen boven 3000m. Zelfs als je ervan droomt de Mount Everest te beklimmen, helpen we met je maandenlange voorbereiding om het tot een succes te kunnen omzetten dmv van een hoogte-trainingsschema en een hoog-gevoeligheidstest.

 

Meer info over realisaties / trainingen / trekkings / beklimmingen / presentaties en info-avonden: www.8000unlimited.com

ADRES

Frederik Wouterslaan 21

1910 Kampenhout

TELEFOON

016 - 65 18 26

FISIOTICS

Frederik Wouterslaan 21

1910 KAMPENHOUT

016/65.18.26